آموزش پروژه محور فریمورک vue.js

 

آموزش پروژه محور vue.js 

من ماه ها پیش آموزش فریمورک vue.js را شروع کردم و سعی داشتم طراحی و برنامه نویسی فرانت اند وب سایت های تک صفحه ای را یاد بگیرم 

پس از تحقیقات فراوان فهمیدم که بهترین گزینه برای طراحی و ساخت فرانت اند وب سایت ها فریمورک vue.js است که مزیت های زیادی نسبت به react.js و angular.js داشت . 

 

مزیت های فریمورک vue.js نسبت به دیگر فریمورک ها 

 

  1. حجم بسیار کم 
  2. سرعت بالا در لود شدن
  3. آسانی یادگیری 
  4. ساخت صفحات spa به راحتی
  5. مچ شدن راحت با لاراول
  6. فقط یک فایل کوچک و عدم نیاز به چیز دیگری
  7. امکانات زیاد 

ساخت سایت تک صفحه ای یا Single Page Application چقدر مهم است ؟ 

 

 

آموزش پروژه محور vue.js

امروزه اکثر وب سایت های اینترنت به گونه ای شده است که حوصله ی بازدید کننده سر نرود پس باید کاربر وقتی به سایت شما مراجعه میکند حس کند یک اپلیکیشن باز کرده است و عملا ارسال و دریافت اطلاعات به سمت سرور در مرورگر قابل حس نباشد . 

این تکنیک که قبلتر ها بیشتر به روش Ajax کردن بخشی از سایت که نیاز به لود کردن اطلاعات سرور داشت مقدور بود 

اما مسئله فقط ارسال / دریافت اطلاعات به سرور نیست باید کنترل تمام المان های روی صفحه اتفاق بیوفتد تا حس اینکه یک اپلیکیشن باز شده است بیشتر شود .

مثلا متن یک قسمت بدون اینکه از سروری لود شود یا هر چیز دیگری ، در صفحه ی مرورگری که باز شده عوض شود و این نیاز به کنترل کل تگ ها و المان های روی صفحه دارد که این کار را ویو جی اس با استفاده از virtual DOM به خوبی انجام میدهد . 

 

آموزش رایگان vue js

آموزش رایگان vue js

به نظر من دنبال دوره های آموزشی رایگان حداقل برای vue js نروید چون من چندین دوره را تهیه کردم مشکل داشتند . 

یکیش برای دانشگاه شمسی پور بود فکر کنم که کلا مباحث برای ارائه به استاد و دریافت نمره بود خیلی از مباحث اصلی اشتباه تدریس میشد کلا گمراه کننده بود . 

یک دوره دیدم در یکی از سایت های آموزشی معروف ایرانی که باور کنید مدرس خودش بلد نبود و کم کم با آموزش داشت یاد میگرفت خلاصه به دردم نخورد . 

من به این نتیجه رسیدم دوره هایی که به صورت فارسی براش زحمت کشیده شده و تهیه شده همینطوری رایگان پخش نمیشه و اگه دوره ای رایگان است مطمئن باشید در اکثر مواقع اون دوره به درد نخوره و برای جذب کاربر و افزایش سئو یا فروش دیگر محصولات در کنارش ساخته شده . 

 

لاراول و ویو جی اس

لاراول با ویو جی اس

لاراول یکی از محبوب ترین فریمورک های زبان برنامه نویسی PHP است که برای بک اند مورد استفاده قرار میگیرد و ویو جی اس هم در کنار لاراول میتواند فرانت اند خوبی را برای لاراول رقم بزند . 

 لاراول به راحتی با ویو جی اس مچ میشود و برای کار با لاراول در کنار ویو جی اس شما میتوانید دوره ی آموزشی زیر را ببینید . 

در دوره ی آموزش پروژه محور زیر شما به همراه لاراول میتوانید ویو جی اس را بصورت کامل فرا بگیرید من از این دوره استفاده کردم تا بتوانم ویو جی اس را یاد بگیرم و واقعا بی نظیرترین دوره ی اموزشی فارسی برای vue.js بود که دیدم 

.

 

دوره ی آموزشی پروژه محور دفترچه تلفن با Vue.js و Laravel ( کلیک کنید )

 

.

 

آموزش فارسی vue js

شما میتوانید با استفاده از دوره ی اموزشی که در بالا معرفی کردم vue js را بصورت کامل یاد بگیرید . 

یادگیری vue js در زبان فارسی ( بر خلاف شایعات و باور عموم ) دارای منابع آموزشی بسیار عالی و خوبی است که دیگر نیاز نیست اصلا منابع انگلیسی درباره ی vue.js بخوانید . 

 


 

لینک ویدیو آموزش vue js